Vänsterdagarna

Vill du träffa vänsterpartister från hela Sverige, gå på intressanta seminarier och avsluta alltsammans med en stor fest? Då ska du anmäla dig till Vänsterdagarna i Göteborg den 1-3 november. All information hittar du nedan. Och du, vänta inte till sista anmälningsdag den 13 oktober, utan boka din plats redan nu.  Vi ses!

Jonas Sjöstedt sommartalade i Umeå

På söndagen höll Jonas Sjöstedt sitt årliga sommartal i Döbelns park i Umeå. Talade handlade om ojämlikhet, snabbtåg, den nya…

Jonas Sjöstedt

Jag blev vänsterpartist för att jag vill vara med och skapa ett jämlikt samhälle som är bra för alla.

Det är det som är Vänsterpartiet. Vi har en politik för ett jämlikt Sverige, för feminism och för klimatet. För mig handlar politiken om att göra livet bättre för dem som bäst behöver det. Tillsammans kan vi bygga ett jämlikt Sverige.

Läs mer om Jonas

Bli medlem i Vänsterpartiet

Vänsterpartiet växer så det knakar. Vi är nu uppe i 25 000 medlemmar.  Nu börjar vi göra Vänsterpartiet ännu starkare. Bli medlem i Vänsterpartiet idag!

Bli medlem!
Bild på Jonas Sjöstedt tillsammans med massa männsikor
Interaktiv karta över Vänsterpartiets distrikt Based on https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sverigekarta-Landskap.svg and licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license.