Ge en gåva till Vänsterpartiet

Ge en gåva för att öka valdeltagandet bland vänsterväljare

Vår valkampanj bygger på insatser från medlemmar och supporters som visar att folklig rörelse är starkare än tidöpartiernas stöd från matjättar, elbolag och Bryssel-lobbyister. Vi är tusentals som kommer göra vad vi kan. 9 juni har vi chansen att bjuda högern på ett nederlag. Din hjälp behövs för att vi ska lyckas.

Låt inte de rika avgöra valet

I förra EU-valet röstade 74 % av Danderydsborna men bara 44 % i Botkyrka. Lågt valdeltagande bland vänsterväljare gynnar högern. Många, till exempel de som bor i hyresrätt, är LO-arbetare eller unga känner inte till att det är val, och ännu fler tvekar på om valet ens spelar någon roll.

Att nå ut och påminna dem om att rösta i EU-valet är därför något av det viktigaste i Vänsterpartiets valkampanj. Nuvarande insamling går bland annat till att ringa vänsterväljare som är ett statistiskt säkerställt sätt* att få fler att rösta.

SER DU INTE FORMULÄRET NEDAN? PROVA EN ANNAN WEBBLÄSARE ALTERNATIVT KLICKA HÄR FÖR ENGÅNGSGÅVA ELLER KLICKA HÄR FÖR ATT BLI MÅNADSGIVARE

* Utvärderingen av Vänsterpartiets ringkampanj 2022 visade att i valdistrikt där 10 procent av väljarna ringdes upp ökade valresultatet med 1 procentenhet.

Den nuvarande insamlingen pågår fram till 8 maj och pengarna som samlas in används till IT-verktyg såsom licenser och nummerregistrering, ersättning till valarbetare (för att de ska kunna ta ledigt från jobbet) och sms till medlemmar.

Frågor och svar

Jag hittar inte hur jag kan skänka pengar eller bli månadsgivare?
Prova en annan webbläsare eller klicka här för engångsgåva eller klicka här för att bli månadsgivare.

Hur kan jag skänka pengar?
Du kan välja att ge en engångsgåva eller att bli månadsgivare. Minsta belopp är 10 kr och allt uppskattas – du gör och ger vad du kan.

Jag vill ge pengar till turnén men är redan månadsgivare?
Då går din månadsgåva till turnén! Pengarna som dras från ditt konto går alltid till aktuell kampanj och du kommer få mejl om nya insamlingar, hur det utvecklas och återkoppling om vad pengarna används till.

Jag har förslag på vad det borde samlas pengar till!
Vad kul, vi vill väldigt gärna höra dem och hoppas att vi ska kunna svara på dina behov och önskemål. Just nu kommer det bara pågå en insamling åt gången men det är möjligt att du i framtiden kommer kunna välja mellan olika insamlingssyften. Mejla förslag till [email protected]

Personuppgifter
När du ger pengar samtycker du till att dina personuppgifter sparas och behandlas i enlighet med Vänsterpartiets integritetspolicy. Vi redovisar våra intäkter till Kammarkollegiet enligt gällande lagstiftning, vilket bland annat innebär att gåvor som är större än ett halvt prisbasbelopp kommer att redovisas med namn och personnummer.

Större gåvor
Har du en större gåva än 26 250 kronor (gränsen för anonyma bidrag till politiska partier), ta kontakt med oss så att vi får fullständiga personuppgifter i samband med gåvan.

Om du har frågor kontakta [email protected]