Bli medlem i Vänster­partiet

Vänsterpartiet växer så det knakar. Vi är nu uppe i 25 000 medlemmar.  Nu börjar vi göra Vänsterpartiet ännu starkare. Bli medlem i Vänsterpartiet idag!

Bli medlem!
Bild på Jonas Sjöstedt tillsammans med massa männsikor

Nooshi Dadgostar: Vill skapa hopp

Feministiskt uppvaknande och en flytt från Göteborg. Ung Vänster, kommunfullmäktige och statlig utredare om bostadsbyggandet. Nu är hon ny…

Fler trygga jobb, inte färre

LAS-utredningens förslag skulle, om de genomfördes, i praktiken slå sönder anställningstryggheten för både arbetare och tjänstemän på hela arbetsmarknaden. Vänsterpartiet kommer att göra allt som står i vår makt, inklusive att väcka misstroende mot Stefan Löfven, för att förhindra att utredningens förslag genomförs.

Läs mer här...

Tillsammans mot corona­­­­­­krisen

När krisen kommer prövas vi som samhälle. Vänsterpartiet driver på för att vården ska kunna ta hand om alla dem som blir sjuka. Och vi tänker inte lämna någon i sticket. Den som blir av med sin anställning ska veta att den inte står ensam. Här kan du läsa om våra förslag mot coronakrisen.

Läs mer här...

Vår politik

Interaktiv karta över Vänsterpartiets distrikt Based on https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sverigekarta-Landskap.svg and licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license.