Till­sam­mans mot corona­­­­­­krisen

När krisen kommer prövas vi som samhälle. Vänsterpartiet driver på för att vården ska kunna ta hand om alla dem som blir sjuka. Och vi tänker inte lämna någon i sticket. Den som blir av med sin anställning ska veta att den inte står ensam. Här kan du läsa om våra förslag mot coronakrisen.

Läs mer här...

Bli medlem i Vänster­­partiet

Vänsterpartiet växer så det knakar. Vi är nu uppe i 25 000 medlemmar.  Nu börjar vi göra Vänsterpartiet ännu starkare. Bli medlem i Vänsterpartiet idag!

Bli medlem!

Fler trygga jobb, inte färre

LAS-utredningens förslag skulle, om de genomfördes, i praktiken slå sönder anställningstryggheten för både arbetare och tjänstemän på hela arbetsmarknaden. Vänsterpartiet kommer att göra allt som står i vår makt, inklusive att väcka misstroende mot Stefan Löfven, för att förhindra att utredningens förslag genomförs.

Läs mer här...

Vår politik

Interaktiv karta över Vänsterpartiets distrikt Based on https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sverigekarta-Landskap.svg and licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license.