Fler trygga jobb, inte färre

LAS-utredningens förslag skulle, om de genomfördes, i praktiken slå sönder anställningstryggheten för både arbetare och tjänstemän på hela arbetsmarknaden. Vänsterpartiet kommer att göra allt som står i vår makt, inklusive att väcka misstroende mot Stefan Löfven, för att förhindra att utredningens förslag genomförs.

Läs mer här...

Tillsammans mot corona­­­­­­krisen

När krisen kommer prövas vi som samhälle. Vänsterpartiet driver på för att vården ska kunna ta hand om alla dem som blir sjuka. Och vi tänker inte lämna någon i sticket. Den som blir av med sin anställning ska veta att den inte står ensam. Här kan du läsa om våra förslag mot coronakrisen.

Läs mer här...

Bli medlem i Vänster­partiet

Vänsterpartiet växer så det knakar. Vi är nu uppe i 25 000 medlemmar.  Nu börjar vi göra Vänsterpartiet ännu starkare. Bli medlem i Vänsterpartiet idag!

Bli medlem!
Bild på Jonas Sjöstedt tillsammans med massa männsikor

Jonas Sjöstedt

Jag blev vänsterpartist för att jag vill vara med och skapa ett jämlikt samhälle som är bra för alla.

Det är det som är Vänsterpartiet. Vi har en politik för ett jämlikt Sverige, för feminism och för klimatet. För mig handlar politiken om att göra livet bättre för dem som bäst behöver det. Tillsammans kan vi bygga ett jämlikt Sverige.

Läs mer om Jonas
Interaktiv karta över Vänsterpartiets distrikt Based on https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sverigekarta-Landskap.svg and licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license.