Gå med oss
på 1 maj

Nu är det snart dags för första maj! Här hittar du information om våra arrangemang runt om i Sverige. Vi ses i tågen!

Hitta ditt 1 maj-firande här

Jonas Sjöstedt

Jag blev Vänsterpartist för att jag vill vara med och skapa ett jämlikt samhälle som är bra för alla.

Idag lever jag med min hustru Ann och våra barn, tvillingarna Tor och Greta. Vi bor i en lägenhet i Midsommarkransen i södra Stockholm och har en stuga i Umeå.

Tor och Greta är födda med ett par minuters mellanrum. Men de kommer att mötas av olika förväntningar. Av en enda anledning – en är pojke, en är flicka. För mig är det självklart att vi ska få samma möjligheter oavsett vilka vi är eller vilken bakgrund vi har.

Läs mer om Jonas

Träffa Jonas Sjöstedt på valårsturné

Träffa Jonas Sjöstedt på valårsturné

Under våren och försommaren kommer Jonas Sjöstedt att besöka en rad städer på sin valårsturné. Jonas Sjöstedt kommer att besöka arbetsplatser och skolor och hålla öppna möten för allmänheten med fokus på frågor om jämlikhet. På flera av turnéstoppen spelar han även in podden "Svenska köksbord", där Jonas Sjöstedt möter människor som vi inte brukar se i de stora medierna.

Politik

Interaktiv karta över Vänsterpartiets distrikt Based on https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sverigekarta-Landskap.svg and licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license.