Ny parlamentariker?

Då hittar du all info om utbildningar här.

Har du blivit vald till kommunfullmäktige eller regionfullmäktige? Då har du en av våra viktigaste rollerna de kommande fyra åren, åtminstone. För många nyinvalda (och även de som varit med längre) kan det vara bra att gå genom grunderna i lokalpolitik samt några knep kring förhandlingar med andra partier.

Därför har vi tagit fram några kurser som ska underlätta för dig som parlamentariker under den kommande mandatperioden.

Det finns tre kurser för närvarande:

1. Nyfiken på politiken – en introduktion till Vänsterpartiets arbete i kommunpolitiken. Kursen är digital och erbjuds via vår utbildningsplattform. Du kan kontakta [email protected] för att få tillgång.

2. Förhandlingsskolan – en kurs för dig som ska förhandla i kommun eller region efter valet med tips kring förberedelser och strategi. Även här gäller det att kontakta [email protected] för att få tillgång.

3. Parlamentarikerskolan – en samling korta filmer som tagits fram efter valet 2018 men som fortfarande kan användas för att få en överblick över vissa delar av vår argumentation. Du kan läsa mer här.