Ny i Vänsterpartiet

Ny i Vänsterpartiet är Vänsterpartiets kurs för nya medlemmar. Här får nya medlemmar chansen att få en första introduktion i partiet och hur en kan bli aktiv på olika sätt.

Ny i Vänsterpartiet kan arrangeras både av partiföreningar och distrikt. Den består av två träffar – första träffen är en introduktion i partiet, vår politik och hur vi som medlemmar kan engagera oss i partiföreningar, olika nätverk eller parlament. Andra träffen är en mer informell träff i partiföreningen för att prata specifikt om arbetet där.

Kursmaterialet består av en PowerPoint-presentation till första träffen samt handledningar för båda träffarna som riktar sig främst till arrangörerna. Du hittar kursmaterialet här:

Materialet är lösenordsskyddat. Kontakta [email protected] för att få tillgång.

Ny i Vänsterpartiet som digital kurs!

Kursen för nya medlemmar finns även som heldigital kurs på vår utbildningsplattform Learnifier. Den riktar sig främst till medlemmar som vill gå kursen i egen regi och som ett komplement till de kurser som erbjuds av partiföreningar och distrikt. Alla medlemmar har tillgång till Learnifier. Ifall du inte vet hur du får tillgång eller vill veta mer om Learnifier, kontakta [email protected].

Vi ses därute!