Supporterappen Agera – Integritet (Privacy Policy)

Den som vill registrera sig som användare av Vänsterpartiets supporterapp Agera måste ange namn och telefonnummer. Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna skicka inloggningskoder via sms och verifiera användarna.

Den som vill kan frivilligt ange fler uppgifter. Uppgifter om bostadsort och postnummer kan komma att användas för att skicka notiser om geografiskt avgränsade händelser och uppdrag. Om exempelvis Nooshi Dadgostar besöker en viss ort kan vi komma att skicka notiser om det till användare som angett den orten som bostadsort.

E-postadresser kan komma att användas för att skicka ut nyhetsbrev och annan information från Vänsterpartiets partikansli.

Uppgifter som anges i appen kommer inte att användas i andra syften än ovan angivna. Inga uppgifter kommer att spridas eller lagras någon annanstans än i det appverktyg partiet använder för att administrera appen, och är helt separerat från medlemsregistret.

Appverktyget administreras av ett fåtal anställda på Vänsterpartiets centrala kansli. Viss teknisk support tillhandahålls av Zetkin foundation som utvecklat appen som därmed kommer att kunna se uppgifter lämnade i appen. All användning av personuppgifter som lämnas i appen är dock strikt begränsad till Vänsterpartiet i enlighet med beskrivningen ovan.

Användare som vill få uppgifter som de lämnat i appen raderade kan skicka ett e-postmeddelande till: [email protected]. Ange ”Supporterappen” i ämnesrutan.”

Här kan du läsa hela Vänsterpartiets integritetspolicy.