Våra valaffischer 2022

Till årets valrörelse har vi tagit fram fem olika affischer med fokus på vårt kärnbudskap: Det är politiken, inte marknaden, som kan och ska bygga ett starkt och jämlikt samhälle.

Valaffischerna, som nu pryder gator runtom i landet, betonar förutom behovet av att ta tillbaka kontrollen över samhällsutvecklingen också Vänsterpartiets karaktär: Vi är partiet man kan lita på.

— Den här mandatperioden har vi visat att vi är partiet man kan lita på om man vill ha riktig vänsterpolitik. Det är vi som tryggar rimliga hyror för tre miljoner hyresgäster, det är vi som driver fram bättre sjukpenning och högre garantipension till en miljon äldre. Jag tycker att affischerna visar på precis det, vi är är inte bara partiet med riktiga planer för hur marknadsskolan ska avvecklas och klimatmålen nås, vi är också ett parti som kommer att minnas vad vi lovat även när valrörelsen är slut, kommenterar Vänsterpartiets partisekreterare Hanna Gedin affischerna.