Kultur för glädje och motstånd, 2-3 maj i Malmö!

Vi hoppas att vänsterns kulturpolitiskt aktiva, kulturarbetare och andra intresserade vill komma och delta på konferensen Kultur för glädje och motstånd, säger Ann Mari Engel från Vänsterns kulturnätverk.

Konferensen är den första på länge som helt och hållet sätter fokus på kulturfrågorna med tre olika syften.

För det första vill vi samla kulturpolitiker från kommuner och landsting för att få en möjlighet att diskutera och slipa på vår kulturpolitik för nästa mandatperiod. För det andra vill vi ge kulturarbetare till vänster en plattform att tillsammans med kulturpolitiker diskutera behov, utmaningar och kulturens roll i samhället. För det tredje så vill vi se till att Vänsterpartiets kongressbeslut om ett kulturlöfte och att en procent av statsbudgeten ska gå till kultur får ett verkligt genomslag i vår valrörelse.

Kulturen är en samhällsförändrande kraft vilket visats inte minst arbetet i Malmö där Vänsterpartiet styr över kulturen. Tillsammans kan vi lyfta fram och utveckla den som en av vänsterns viktigaste ideologiska frågor under nästa mandatperiod, fortsätter Ann Mari.

Konferensen äger rumi Malmö 2-3 maj och är helt kostnadsfri. Var och en står för sin egen resa och boende (antingen själv eller via sin partiförening). Möjlighet till kostnadsfritt enklare boende finns hos partikamrater i Malmö och Lund.

Mer information kommer i början av april. Anmälan till konferensen kan skickas till [email protected]

Frågor besvaras av följande personer:

Ann Mari Engel, 070-727 74 20

Daniel Sestrajcic, 0767-51 91 10