Hallå där Emil Broberg!

Det ryktas att det kommit in drygt 600 anmälningar till Vänsterdagarna. Kommer alla att få plats?
– Absolut och vi räknar med ytterligare anmälningar! Vi har förlängt erbjudandet om att anmäla sig till ett rabatterat pris till sista juni. Programmet kommer att växa och några av de populära seminarierna kommer vi att hålla två gånger för att så många som möjligt ska få delta på det som de önskat.

Hur många var det förra gången?
– Runt 250 och nu räknar vi med att tredubbla detta. Minst! Under mina 20 år i partiet så är nog detta största arrangemanget som Vänsterpartiet ordnat.

Hur skiljer sig Vänsterdagarna från Ko-La dagarna som det hette tidigare?
– Vi har ett bredare program och riktar oss tydligare till alla som är aktiva på lokal eller regional nivå och då inte bara parlamentariker. Vänsterdagarna är hela partiets angelägenhet. Vi har också medvetet valt att göra saker annorlunda. Allt från seminarieupplägget till den fantastiska festen som ordnas under lördagskvällen.

Vad beror det på att så många fler anmält sig, tror du?
– Vi har utvecklat arrangemanget och gjort det bredare, vi har marknadsfört oss ordentligt och vi har pressat kostnaden för att delta kraftigt. Sedan har Vänsterpartiet i Malmö gjort ett fantastiskt bra arbete.

Om man nu inte redan har anmält sig, men vill vara med, hur gör man då?
– Man ser till att så snart som möjligt gå in på vår hemsida. Anmäler man sig innan sista juni så får man ett rabatterat pris för att delta.

Vad betyder Vänsterdagarna för valarbetet?
– Detta är startskottet för valrörelsen. Den som planerar att vara en aktiv valarbetare för att bidra till att Vänsterpartiet blir större och starkare så är Vänsterdagarna ett måste.

PS. Här kan du kolla Vänsterdagarnas program och anmäla dig.

/Losita Garcia