Vänsterpartiets regiongrupp i Region Skåne söker en ny politisk sekreterare

Vi vill att du som söker jobbet är kreativ och självständig och har förmåga att arbeta resultatorienterat tillsammans i vårt arbetslag. Tjänsten börjar i höst och fortsätter över hela valet. Vill du vara med och bygga valrörelse i Skåne kring sjukvård och kollektivtrafikfrågor?

Vi söker dig som behärskar skrift i olika genrer såsom opinionsbildande texter, längre politiska utredande texter samt utåtriktad materialproduktion.  Det är meriterande om du har erfarenheter av organisationsarbete och utåtriktat opinionsarbete i Vänsterpartiet eller andra närliggande organisationer. Förmågan att leda och genomföra kampanjer är en styrka för tjänsten. Du bör ha kunskaper i grafisk produktion och arbetet med hemsidor och sociala medier. Erfarenheter och kompetens inom området jämställdhet, organisation och feminism är välkommet.

Läs mer här…

Vill du jobba som ombudsman för Vänsterpartiet Storstockholm?

Vi söker nu dig som vill arbeta hos oss på Vänsterpartiet Storstockholms distriktsexpedition som ombudsman. Vänsterpartiet Storstockholm sträcker sig från Nynäshamn i syd till Norrtälje i nord, med över 4000 medlemmar och fler än 45 lokala partiföreningar. Expeditionen finns på Kungsgatan 84, men arbetet sker också runt om i Stockholms stad och län. Vi är åtta personer som jobbar på expeditionen idag, tillsammans med en arvoderad distriktsordförande.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst och vi tillämpar sex månaders provanställning som regel. Arbetet som ombudsman är varierat, mångfacetterat och kan variera mycket efter tid och verksamhetsperiod. Till uppgifterna hör att ha kontakt med och hjälpa partiföreningar med organisatoriskt och utåtriktat arbete, ordna möten och arrangemang samt ansvara för kampanjer och bedriva valrörelsearbete. Vi tillämpar oregelbunden arbetstid, vilket innebär att arbete också sker på kvällar och helger.

Läs mer här…

Trafik- och miljöpolitisk sekreterare till Vänsterpartiet i Stockholms läns landsting

Vill du bli en del av vårt arbetslag och arbeta för en valseger 2018? Nu söker vi dig som vill ha ett stimulerande arbete med att utveckla Vänsterpartiets politik på trafik- och miljöområdet.

Som politisk sekreterare är du ett stöd till våra politiker. I tjänsten ingår att bevaka och bereda ärenden och skriva yttrande inför beslut i nämnder och styrelser. Du skriver interpellationer och motioner, tar fram underlag, omvärldsbevakar och är behjälplig med viss administration.

Läs mer här…

Pressekreterare med goda kunskaper om politik sökes

Vänsterpartiets partikansli söker en pressekreterare med goda kunskaper om politik. Som pressekreterare ingår du som medarbetare på Vänsterpartiets kommunikationsenhet och arbetar tillsammans med andra pressekreterare med Vänsterpartiets kommunikation.

I arbetet ingår att ställföreträda partiledarens pressekreterare och därmed praktiskt hantera mediaarbetet för partiledaren samt att praktiskt hantera mediaarbetet gällande andra ledande företrädare och partiets förhandlingar med regeringen. Utöver det ingår att praktiskt delta i arbetet med Vänsterpartiets dagliga mediearbete och att projektleda arbetet kring större mediala event.

Läs mer här…

Vänsterpartiet Umeå söker vikarierande politiskt sekreterare, heltid

Då vår nuvarande politiska sekreterare ska vara föräldraledig söker vi dig som vill arbeta  för oss som politisk sekreterare. Hela tjänsten sträcker sig från den 14 augusti 2017 till den 31 september 2018 och därmed kommer du som politisk sekreterare att även vara engagerad i Vänsterpartiets valarbete år 2018. Umeå är ett av Vänsterpartiets starkaste fästen, vi är kommunens tredje största parti med 13% av rösterna. Vi är i opposition i kommunpolitiken mot ett S/MP-styre som stöds av Alliansen.

Vi söker dig som är en god organisatör, aktivist och skribent. Det är meriterande om du har erfarenheter från valrörelsearbete eller liknande kampanjarbete. Du bör vara en vass skribent då det i dina arbetsuppgifter ingår att hjälpa till med att skriva insändare, motioner, interpellationer, osv. I tjänsten ingår förutom att arbeta åt vår kommungrupp även vissa arbetsuppgifter åt vår partiförening. Det är önskvärt om du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier och layout i någon form.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och en förutsättning för tjänsten är att du delar partiets värderingar. Vi ser gärna att du har gedigen grund i vänsterrörelsen.  Då tjänsten innehåller flera olika delar är det viktigt att du både kan arbeta i grupp och självständigt.

Sista ansökningsdatum 1 juni 2017
Ansökan skickas till: [email protected]