Pressekreterare med kunskap om webbarbete och digital kommunikation

Nu laddar vi för valrörelse och behöver förstärka vårt arbete med digital kommunikation. Vänsterpartiets centrala kansli söker dig som är van att skapa och utveckla innehåll på webbplatser och sociala medier. Du är van att jobba med WordPress, är en flink skribent och förstår svensk politik.

I jobbet ingår också att delta i allt det arbete som förekommer på kommunikationsenheten och att delta i vår pressjour. Att jobba med siktet på att vinna ett val är förstås det roligaste man kan göra men kräver också att du har en god förmåga att trivas och vara klartänkt även i stressiga situationer och gillar att jobba ihop med andra.

Läs mer här…

Vänsterpartiet söker vikarierande administrativ sekreterare

Vänsterpartiets partikansli söker en vikarierande administrativ sekreterare till enheten för politikutveckling och studier. Vikariatet gäller en tjänst som i första hand har ansvar för hantering och samordning av Vänsterpartiets mailsvar till allmänheten.

Därtill ingår att tillhandahålla generellt administrativt stöd till enhetens arbete med studier och rapportproduktion m.m. i arbetsuppgifterna  Arbetet sker under ledning av enhetschef.

Läs mer här…