Valrörelsen i Eskilstuna som arbetsplats

Inför valrörelsen 2018 söker vi dig som vill arbeta för Vänsterpartiet Eskilstuna. Du kommer att arbeta som valombudsman, vara ”spindeln i nätet” och se till att valarbetet fungerar så smidigt som möjligt.

Vi söker en välorganiserad administratör som har lätt för att få kontakt med andra människor. Du kommer att ha nära kontakt med alla inom Vänsterpartiet Eskilstuna som är aktiva i valarbetet. Du kommer även att ha externa kontakter med till exempel Vänsterpartiet Sörmland, partiet centralt och massmedia. Din uppgift är att engagera och aktivera medlemmar och förtroendevalda i valrörelsen.

Vänsterpartiet Västerås söker politisk sekreterare

Vänsterpartiet Västerås kommunala grupp söker en politisk sekreterare på 40 % med start från 8 januari till 22 oktober 2018, eller enligt överenskommelse.

Vi söker dig som är väl insatt i Vänsterpartiets politik och delar våra värderingar. I tjänsten ingår det att ta fram underlag till politiska ställningstaganden, mediekontakter, omvärldsbevakning och kommunikation med allmänheten och partiet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med sociala medier, rörlig bild, foto, layout och design. Det är dessutom extra meriterande av arbete i politiska organisationer och erfarenhet av att arbeta i valrörelse.

Vänsterpartiet Väst söker ombudsman/kvinna

Vänsterpartiet Väst är ett nytt partidistrikt i Västra Götaland och bildades vid årsskiftet. Vi är ca 550 medlemmar som är organiserade i 11 partiföreningar.

Nuvarande ombudsman (administrativ sekreterare) har tjänstledigt från 2017-11-01 för annat uppdrag. Därför utlyser vi nu en tjänst inom allmän visstid och söker nu ombudskvinna/man till Vänsterpartiet Väst.