Vänsterpartiet Göteborg söker ombudsman för kommunikation

Vikariat fr.o.m. 2017-08-28 t.o.m. 2018-01-15 (med goda chanser till förlängning)
Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största partidistrikt. Över 1700 medlemmar är organiserade i tio partiföreningar. Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som idag bemannas av tre heltidstjänster. Nu söker vi en vikarierande ombudsman till tjänsten som är inriktad på kommunikation. Det finns goda chanser till förlängning av vikariatet då distriktet står inför nya utmaningar de närmsta åren.

Läs mer här…

Vänsterpartiet i Trollhättan söker politisk sekreterare

Som politisk sekreterare stödjer du de förtroendevalda inom sakpolitiska områden. I uppdraget ingår att både arbeta strategiskt och långsiktigt men även hantera dagsaktuella politiska ärenden. Du är en viktig resurs att tillsammans med gruppen utveckla Vänsterpartiets politik i Trollhättan. Du kommer att arbeta nära Vänsterpartiets Kommunalråd då denna är din arbetsledare, och du kommer även att samarbeta med kollegor i andra samarbetspartier s och mp.

Vi söker dig som har ett helhjärtat engagemang i vänsterpartiets hjärtefrågor i så väl välfärds- och jämställdhetsfrågor som miljö och klimatfrågor. Du är en vass skribent då det i dina arbetsuppgifter ingår att hjälpa till med att skriva artiklar och insändare. Du ska även vara behjälplig i valarbetet 2018.

Läs mer här…

Vänsterpartiet i Jönköpings partidistrikt söker en ombudsperson

Vi erbjuder 100 % fast anställning  med start 2017-07-31 eller enligt överenskommelse.

Den vi söker till tjänsten som ombudsperson till vår distriktsexpedition har god kunskap om partiets politik och stadgar samt kan företräda den gentemot allmänhet och massmedia, och är ansvarstagande. Du skall ha lätt för kontakter med människor och vara bra på att samarbeta, samt vara social. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och arbetar självständigt. Goda kunskaper om webbaserat arbete och erfarenhet av partiets organisation är meriterande.

Vänsterpartiets regiongrupp i Region Skåne söker en ny politisk sekreterare

Vi vill att du som söker jobbet är kreativ och självständig och har förmåga att arbeta resultatorienterat tillsammans i vårt arbetslag. Tjänsten börjar i höst och fortsätter över hela valet. Vill du vara med och bygga valrörelse i Skåne kring sjukvård och kollektivtrafikfrågor?

Vi söker dig som behärskar skrift i olika genrer såsom opinionsbildande texter, längre politiska utredande texter samt utåtriktad materialproduktion.  Det är meriterande om du har erfarenheter av organisationsarbete och utåtriktat opinionsarbete i Vänsterpartiet eller andra närliggande organisationer. Förmågan att leda och genomföra kampanjer är en styrka för tjänsten. Du bör ha kunskaper i grafisk produktion och arbetet med hemsidor och sociala medier. Erfarenheter och kompetens inom området jämställdhet, organisation och feminism är välkommet.

Läs mer här…

Vill du jobba som ombudsman för Vänsterpartiet Storstockholm?

Vi söker nu dig som vill arbeta hos oss på Vänsterpartiet Storstockholms distriktsexpedition som ombudsman. Vänsterpartiet Storstockholm sträcker sig från Nynäshamn i syd till Norrtälje i nord, med över 4000 medlemmar och fler än 45 lokala partiföreningar. Expeditionen finns på Kungsgatan 84, men arbetet sker också runt om i Stockholms stad och län. Vi är åtta personer som jobbar på expeditionen idag, tillsammans med en arvoderad distriktsordförande.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst och vi tillämpar sex månaders provanställning som regel. Arbetet som ombudsman är varierat, mångfacetterat och kan variera mycket efter tid och verksamhetsperiod. Till uppgifterna hör att ha kontakt med och hjälpa partiföreningar med organisatoriskt och utåtriktat arbete, ordna möten och arrangemang samt ansvara för kampanjer och bedriva valrörelsearbete. Vi tillämpar oregelbunden arbetstid, vilket innebär att arbete också sker på kvällar och helger.