• Vikarierande po...
Jobba hos oss

Vikarierande politisk sekreterare närings- och försvarspolitik

Vänsterpartiets partikansli söker en vikarierande politisk sekreterare till enheten för fast ledamotsstöd i riksdagen. Som politisk sekreterare kommer du att i första hand arbeta med näringspolitik och försvarspolitik tillsammans med ansvariga riksdagsledamöter, men tjänsten kan också komma att beröra andra politik- och utskottsområden. Arbetet sker under ledning av enhetschef. Tjänsten innebär att stödja Vänsterpartiets riksdagsgrupp i det dagliga arbetet genom att läsa dokument, skriva underlag och bevaka och analysera den politiska debatten.

Mycket god kunskap om näringspolitik och/eller försvarspolitik efterfrågas. Likaså efterfrågas god kunskap om Vänsterpartiets politik generellt och inom båda eller något av de två aktuella sakområdena. Erfarenhet av arbete i riksdagen eller annan parlamentarisk församling är meriterande.

Mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt efterfrågas liksom att ha beredskap att arbeta under tidspress. Förmåga att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra är nödvändigt, liksom att vara beredd att utföra såväl utmanande arbetsuppgifter som enkla rutingöromål. Datorvana är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med juni 2019. Tillträde 8 januari. Tarifflön enligt kollektivavtal gäller.

Vi startar rekryteringsprocessen direkt det kommer in ansökningar men sista dag att ansöka är 2018-12-10. Skicka ansökan inklusive CV med e-post till [email protected] Ange ”Ansökan ledamotsstöd närings- och försvarspolitik” i ämnesraden.

För frågor angående tjänsten kontakta kanslichef Sofia Johansson ([email protected], 08-786 62 76). Fackliga företrädare är Gunnar Friberger ([email protected], 08-786 40 34), Handels, respektive Jan Gustafsson ([email protected], 08-786 45 65) Akademikerföreningen.