• Vikariera som p...
Jobba hos oss

Vikariera som press- och kommunikationsansvarig för V i Bryssel

Är du en engagerad pressekreterare och kommunikatör som trivs i händelsernas centrum och vill jobba för Vänsterpartiets EU-parlamentariker Malin Björk? Vi söker nu en vikarierande kommunikations- och pressansvarig till Vänsterpartiets kansli i EU-parlamentet i Bryssel.

Anställningsperiod:
Från den 15 november 2021 (eller enligt överenskommelse) till den 1 september 2022.

Sista ansökningsdatum:
10 oktober 2021

Vänsterpartiets EU-parlamentariker Malin Björk ingår i EU-parlamentets vänstergrupp The Left och arbetar främst med frågor som rör klimat, flyktingpolitik och feminism. Vänsterpartiets kansli i EU-parlamentet består för närvarande av en kanslichef, två politiska sekreterare och en praktikant. Nu söker vi en ersättare till vår pressekreterare som ska gå på föräldraledighet.

I rollen som kommunikations- och pressansvarig är du strategiskt ansvarig för kansliets kommunikationsarbete, i nära samarbete med Malin Björk och övriga medarbetare. Du upparbetar och har kontakt med redaktionell media, journalister, skriver uttalanden, pressmeddelanden och debattartiklar samt producerar texter, bilder och enklare filmer till sociala medier som Twitter, Facebook och Instagram. Du samordnar också kommunikationsuppdrag som utförs av externa aktörer, som filmer och illustrationer.

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av arbete som pressekreterare eller kommunikatör.
  • Har kännedom om hur det svenska medielandskapet ser ut, både redaktionella medier och sociala medier
  • Har god kunskap och hantering av sociala medier, framförallt Facebook, Instagram och Twitter
  • Har en utbildning inom strategisk kommunikation, journalistik eller annan relevant utbildning i kombination med relevant yrkeserfarenhet
  • Gärna har erfarenhet av att arbeta i Adobeprogram som InDesign, Photoshop, PremierPro och Illustrator
  • Talar och skriver bra engelska
  • Är prestigelös och trivs att arbeta i team
  • Delar Vänsterpartiets värderingar

Välkommen med din ansökan senast den 10 oktober 2021! Bifoga CV och personligt brev.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kanslichef Jessica Nilsson: [email protected]