• Vänsterpartiet ...
Jobba hos oss

Vänsterpartiet söker kanslichef

Vänsterpartiet söker en kanslichef med erfarenhet av att leda och utveckla en idéburen organisation. Kanslichefens huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för hela partikansliets verksamhet och leda enhetscheferna för att omsätta den politiska ledningens beslut i verksamhet. Kanslichefen ansvarar för att skapa och upprätthålla tydliga strukturer för att bereda, verkställa, följa upp och återrapportera till den politiska ledningen. Tjänsten innebär vidare huvudansvar för arbetsmiljö-, arbetsgivar- och personalfrågor, samt budgetansvar för de delar i partiets budget som rör kansliet.

Du som söker har erfarenhet av att dels leda personal i en idéburen organisation, dels utveckla en fungerande och attraktiv arbetsplats. Du bör ha erfarenhet av politiskt arbete, ha god kunskap om samhällsfrågor och vara väl förtrogen med hur politiska beslutsprocesser fungerar. Du har god samarbetsförmåga, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och är van att leda möten och sammankomster. Höga krav ställs på personlig lämplighet. Du sympatiserar med Vänsterpartiets ideologi och politik.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Vänsterpartiets centrala partikansli i Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Lön enligt tariff beroende på erfarenhet, med ett funktionsrelaterat tillägg.

Vi startar rekryteringsprocessen direkt när det kommer in ansökningar, men sista dag att ansöka är 2019-12-08.

Skicka ansökan med brev och CV till [email protected]. Ange ”Ansökan kanslichef” i ämnesraden.

För mer information kontakta:
Aron Etzler, partisekreterare, [email protected]
Gunnar Friberger, Handelsklubben, [email protected], 08-786 40 34