• Vänsterpartiet ...
Jobba hos oss

Vänsterpartiet Skåne söker ombudsman

Vänsterpartiet Skåne är landets näst största distrikt med över 3400 medlemmar och totalt 31 partiföreningar. Vi växer stadigt och söker därför en ny ombudsman till vår distriktsexpedition i Malmö. Vi har idag en anställd ombudsman som arbetar i nära samarbete med våra tre regionpolitiska sekreterare.

Arbetet som ombudsman innebär både löpande administrativt arbete och utåtriktat arbete runtom i distriktet, med fokus på utomparlamentariskt arbete. Du som söker har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha många kontakter då en del av arbetet kommer innebära att ge stöd till, och genomföra, aktiviteter i samarbete med våra partiföreningar. Förmåga att leda och genomföra kampanjer är en styrka för tjänsten, liksom att bygga samarbeten med andra organisationer och rörelser.

I tjänsten ingår även att ansvara för administrativa uppgifter som exempelvis att hantera diarium, medlemsregister och visst administrativt stöd till våra partiföreningar. Arbetet kräver att du är strukturerad och kan arbeta under tidspress. Kunskaper om ekonomihantering och bokföring ses som meriterande.

Tjänsten som ombudsman är en tjänst med varierande arbetsuppgifter som ställer krav på att självständigt kunna planera och prioritera arbetet utifrån verksamhetens behov, tillsammans med arbetsledning och övrig personal. Arbete på kvällar och helger förekommer. Det är en stor fördel om du som söker har god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet från Vänsterpartiet eller närliggande organisationer ses som positivt.

Då vi eftersträvar en jämn könsfördelning på vår arbetsplats ser vi gärna kvinnliga sökanden.

Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % (37,5 h/vecka), oreglerad arbetstid, fr.o.m. 2019-08-01. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal Handels-KFO för politisk sekreterare.

Ansökan: Skicka din ansökan till [email protected] senast den 21/4.

Vill du veta mer? Kontakta vice distriktsordförande Zandra Valencia på tel 0725-480110 eller [email protected].

Dela den här sidan: