Fest och fredagsmys

Fredagsmys

Välkommen att knô dig in till lite fredagsmys på restaurang trappan. Ta en kopp kaffe, en öl eller kanske ett glas vin, tjôta och ha det trevligt med kamrater från hela vårt avlånga land. Delta i göteborgsquizet och lyssna på musik från scenen.

Kanske pröva din lycka i vårt chokladlotteri eller i vårt lyckohjul. Testa din pricksäkerhet i vårt kasta ner burkarna stånd eller träffa bullseye på vår darttavla.

Kvällen är öppen och kosnadsfri för alla incheckade deltagare på Vänsterdagarna till dess att vi fyllt lokalen.

Vi utlovar ett trevligt fredagsmys!

• 18:00 Hej och välkomna
  • 18:10 – 18:50 Plats på scen Jonas och Josefin
    Vi har släppt ut våra två Vänsterdagarna administratörer från deras inpyrda kontor, för att de ska få pröva sina vingar på estradens tiljor. Tillsammans river de av ett vänsterdoftande göteborgsquizz med genuina priser i potten!
  • 19:20 – 19:50 Plats på scen för Niina Palm
    Niina är trubadur och boende i Göteborg hon definierar sin musik som genuin jorddoftande folkprogg.
  • 20:20 Lotteridragning
    Sossarna har sina A-lotter men vi har en go tombola! Köp en lott under kvällen och bit på naglarna av spänning när tombolan gnisslar fram vinnarna i lotteriet. Du kan inte vinna en årsförbrukning kattmat eller en weekend på Hisingen trots att vi befinner oss i Göteborg, men en å annan chokladkaka kan vi utlova. Eventuellt överskott går till välgörande ändamål.
  • 21:00 Tack och hej!

Fest!

Vi kröner Vänsterdagarna med stort party. DJ-oraklet DJ Demonika lotsar oss genom kvällen med avbrott för Nicolai Dunger som exklusivt spelar ett par låtar för oss.

NÄR: Lördag 2 nov kl. 19.00-01.00
VAR: Auktionsverket, Tredje Långgatan 9. Endast ett par minuters gångväg från Folkets Hus.
BILJETTER: Kostar 200 kronor och köps i informationsdisken i Folkets hus på Vänsterdagarna

• DJ-battle mellan titanerna Sjöstedt/Björk vs Dadgostar/Esbati. Vem vinner?
  • Vår eminente partisekreterare finns på plats i rollen som konferencier. Vad kan gå fel?
  • Bar: Vin/öl/alkoholfritt och snacks – ta med plånboken!
  • Utdelning av Jörn Svensson-priset

Barhäng i Drakens foajé

Den som föredrar en lugnare lördagskväll är välkommen till baren i Drakens foajé där det finns gott om utrymme att sitta och småprata över ett glas. Baren håller öppet från kl. 18.00 och stänger kl. 21.00.