Ekonomi och betalning

Då du anmält dig får du direkt ett kortfattat kvitto på din anmälan via mejl, detta kvitto är en verifiering på att vi tagit emot din anmälan. Efter 1-2 arbetsdagar får du ytterligare ett mejl som är en bekräftelse på att din anmälan är registrerad och innehåller mer information om resor, boende och betalning.

Nästa steg är betalning. Biljetten måste vara betald för att din anmälan ska vara giltig. Avgiften är på 3400 och ska vara betald senast 210930. I avgiften ingår förutom inträde också två luncher, resa tur och retur.

Om du åker för ditt distrikt, din förening eller en parlamentarisk grupp så är det med stor sannolikhet så att någon tjänsteperson (till exempel distriktets ombudsman) löser din betalning åt dig. Är du osäker på detta bör du dock höra med den som är ansvarig i ditt distrikt så att din anmälan verkligen blir betald. Om du reser behöver du själv se till att din biljett är betald.

Du betalar din avgift genom att sätta in 3400 kr på bankgiro 172-1281, märk din betalning med ditt förnamn efternamn samt ”Vänsterdagarna”. Vid utebliven betalning kommer du inte in på Vänsterdagarna.

Om du ska betala för flera, exempelvis en distrikts- eller föreningsdelegation, eller om en extern part ska betala och du därför är i behov av faktura går det bra att mejla till [email protected] med information om vilja personer det gäller.

Resan ingår i avgiften, men du måste själv se till att boka den. Detaljer kring hur du bokar din resa står i bekräftelsemejlet som du fick i samband med din anmälan. Precis som ovan är det så att om du åker för ditt distrikt, din förening eller en parlamentarisk grupp så är det sannolikt att en tjänsteperson bokar din resa åt dig. Du bör dock kolla upp detta så att du inte står utan resa inför Vänsterdagarna.

För att bokning av boende till konferensen ska gå smidigt har vi hjälp av ett bokningsföretag som sköter all kontakt med hotellet. Har man frågor om boende eller behöver hjälp med ombokningar eller tilläggsbokningar ska man mejla till [email protected]. Man bokar hotell genom att använda sig att vår bokningssida som ni hittar här…

För dig som åker enskilt så går det bra att pröva att hitta en soffa eller en extrasäng att sova på hos en kamrat genom vår facebookgrupp Vbnb.

Denna möjlighet sköts helt via Facebookgruppen, och arrangörsgruppen för Vänsterdagarna kommer inte att kunna garantera någon en plats, eller svara på frågor om denna typ av boende.

Naturligtvis går det också bra att boka boende helt på egen hand på andra hotell än de som erbjuds genom vår bokningstjänst. Om ni väljer att göra det har vi dock ingen möjlighet att hjälpa er om något strul skulle uppstå.

30 september stänger anmälan till Vänsterdagarna därefter kommer vi sammanställa alla som anmält sig och betalat. Senast i mitten av oktober kan du som anmält dig räkna med att du kommer få din digitala biljett till konferensen. När du får din biljett är det ditt kvitto på att du både är anmäld och att din anmälan även blivit betald.

Tidigare år har man i samband med att man anmält sig till Vänsterdagarna fått välja vilka programpunkter man velat gå på. Detta har gjort att för de som vart tvungna att anmäla sig senare har det ibland varit fullt på många av de pass de kanske velat gå på. I år prövar vi därför istället att släppa publikplatser till de olika programpunkterna senare för att alla ska få mer jämlik chans att få gå på de pass de önskar gå på. Hur du anmäler dig till de olika passen får du information om när publikplatserna släpps i mitten av september.