• Välkommen till ...

Välkommen till Vänsterdagarna 2019

Under allhelgonahelgen den 1-3 november är det dags för Vänsterdagarna i Göteborg. Det blir en helg full av seminarier, workshops, samtal och naturligtvis fest. Vänsterdagarna är öppna för alla partimedlemmar; nya som gamla, parlamentariker och gräsrotsaktivister. Välkommen till Vänsterdagarna 2019!

Programmet består i år av över 60 programpunkter och 18 nätverksträffar och ni hittar det genom att klicka här.

Hur anmäler man sig?
Anmälan är öppen från och med nu. Sista anmälningsdag är den 13 oktober. Notera att till skillnad från tidigare år så sköts hotellbokning genom en separat tjänst om vilket mer information gömmer sig längre ner. Anmälningsformuläret går att hitta här.

Vilka får åka?
Alla medlemmar i Vänsterpartiet är välkomna. Prata med din partiförening, ditt distrikt eller din parlamentariska grupp om förutsättningarna att finansiera deltagande och resor.

Vad kostar det?
Deltagaravgiften är 2000 kronor per person. Vill ni gå på festen tillkommer en mindre kostnad för festbiljett som köps på plats i Göteborg. Exakt pris och upplägg för festen publiceras närmare november.

När är Vänsterdagarna?
Själva programmet med seminarier och workshops pågår lördag den 2 november och söndag den 3 november. På fredagen den 1 november från kl. 13.00 kommer alla som vill kunna delta i träffar på olika teman som arrangeras av partiets nätverk eller enskilda.

Var är det någonstans?
I år håller vi till i Göteborg i moderna och tillgängliga lokaler i Folkets Hus vid Järntorget. Några av nätverksträffarna på fredagen kommer att förläggas till partiets lokala kansli ett par hundra meter ifrån Folkets hus.

Hur tar man sig dit?
I första hand med tåg och, i undantagsfallet där man har väldigt lång resväg med sämre kommunikationsalternativ, med flyg. Vänsterdagarna tillämpar reseutjämning, vilket innebär att alla betalar 1200 kronor för resa oavsett varifrån man kommer.

Var bor man?
Alternativ 1: Hotell
Bokningen av hotellrum sker detta året hos en bokningsfirma. Där finner ni även information om de olika hotellalternativen. Naturligtvis kan ni välja att boka ert boende på annat sätt än via firman, men då måste ni själva helt ta ansvar för er bokning. Ni hittar bokningen genom att klicka här.

Alla frågor som rör din bokning hanteras av bokningsfirman på följande mailadress: [email protected]

Alternativ 2: Vbnb – Bo hos en partikamrat
För dig som vill försöka hitta alternativt boende finns det en Facebookgrupp där kamrater från Göteborg kan anmäla sig om de har möjlighet att låna ut en soffplats eller en säng under Vänsterdagarna. Du hittar gruppen genom att klicka här

Denna tjänst sköts helt via Facebookgruppen, och arrangörsgruppen för Vänsterdagarna kommer inte att kunna garantera någon en plats, eller svara på frågor om denna typ av boende.

Då det är flera stora arrangemang i staden samtidigt är det viktigt att ni bokar ert boende i god tid!

Länksamling:
Program Vänsterdagarna 2019