Remissförslag till nytt partiprogram

Programkommissionen har tagit fram ett förslag till nytt partiprogram för Vänsterpartiet och inbjuder här medlemmar, partiföreningar och partidistrikt att läsa remissförslaget och inkomma med remissvar.

Förslaget lanserades via en debattartikel i Flamman här. Även personer eller organisationer som inte är anslutna till Vänsterpartiet, men delar våra värderingar, har möjlighet att svara på remissen.

Vi hoppas att många tar sig tid att läsa remissförslaget och lämna synpunkter och ändringsförslag. Ett bra sätt att få igång ideologiska diskussioner om programförslaget är att bjuda in någon från programkommissionen och/eller titta på Ideologi(v)erkstan tillsammans i partiföreningen. Programkommissionen når du här och Ideologi(v)erkstans filmer finner du här.

Mejla era remissvar, synpunkter och förslag till
[email protected], senast den 14 oktober.

Programkommissionen kommer att behandla remissförslaget till nytt partiprogram med remissvaren som underlag. Därefter skickar programkommissionen ut sitt slutliga förslag till kongressbehandling, senast den 21 december med motionsrätt till den 21 februari inför kongressen den 21 – 24 maj 2020.

Ladda ned remissförslaget här…
Ladda ned reservationer här…

Dela den här sidan: