• Nu tar vi match...

Nu tar vi matchen mot höger­media!

Ska vi låta Bulletin och annan högermedia stå oemotsagda? Du behövs när vi bygger ett starkare motstånd från vänster!

Du har säkert läst om Bulletin och SD:s nya tv-projekt. Högern storsatsar på opinionsbildning på nätet. Nu behöver vi snabbt hjälpas åt för att bygga upp en motoffensiv från vänster.

Att högern backas upp av näringslivstoppar och miljardärer är inget nytt. Bulletin är bara ett i raden medieprojekt med syfte att vinna makt åt högern. Siktet är tydligt inställt på att vinna valet 2022.

Med knappt två år kvar till det valet gäller det för oss i Vänsterpartiet att lägga i ytterligare en växel i arbetet för rättvisa och människovärde. Vi måste bygga upp en opinionsbildning på nätet som kan matcha högerns.

Men det kostar pengar som vi ännu inte har.

Kan du hjälpa till genom att bidra med 100 kronor? Swisha till Vänsterpartiet på nummer 123 041 01 91 eller använd bankgiro 172-1281. Märk bidraget med ”motstånd”.

Varför är det här så viktigt?

Bulletin är namnet på det senaste i raden av högermedieprojekt som syftar till att vinna valet åt det konservativa blocket i riksdagen. Namnkunniga opinionsbildare från näringslivet, KD, Moderaterna och de borgerliga ledarsidorna kommer vara basen.

Samtidigt har det kommit fram att SD:s kommunikationsavdelning harbyggt en stor tv-studio utanför Stockholm där de planerar att kabla ut dagliga nyhetskommentarer, debattprogram och dokumentärer.

Det är inte svårt att föreställa sig vad deras bevakning kommer handla om: gängkriminalitet, våldsbrott, bidragsfusk. Varje dag, varje vecka.

Det är inte oväsentliga frågor – tvärtom. Men lösningarna på dessa och andra problem är inte högerns, de är vänsterns. Antalet fattiga pensionärer skulle bli noll om vänsterns förslag om pensionerna fick majoritet. Klimatomställningen skulle vara något vi betalade och fixade gemensamt och inte något vi skäms över att vi som individer inte har råd med. Välfärden skulle sluta mjölkas på pengar av vård- och friskoleföretagen – som istället kunde gå till satsningar på schyssta villkor för de av oss som jobbar i den och bättre förutsättningar för vård, skola och omsorg.

Det är mindre än två år kvar till valet. För att nå ut till fler med budskapet att det är vi i vänstern som har lösningarna på samhällsproblemen måste vi berätta det på fler ställen, där vi når fler människor. Vi måste ha mer direkt kommunikation med väljare och sympatisörer. Därför måste vi bygga upp en opinionsbildning som kan göra precis det. Och vi måste börja nu! Vi behöver stärka vårt opinionsbildande arbete på nätet, i våra egna kanaler och i samhällsdebatten i stort. Men det kostar pengar som vi ännu inte har. Därför ber vi dig att vara med och sprida den här insamlingskampanjen.

Kan du tänka dig att ge 100 kr, 200 kr eller annan valfri summa för att stödja Vänsterpartiets motoffensiv på nätet?  Swisha till Vänsterpartiet på 123 041 01 91 eller använd bankgiro 172-1281. Märk bidraget med ”motstånd”.

Det vore helt fantastiskt om du också är med, oavsett summa.

Tack på förhand – tillsammans är vi starka!

Dela den här sidan: