• Kommunikationsc...
Jobba hos oss

Kommunikationschef för Vänsterpartiet

Vänsterpartiet söker en ny kommunikationschef för tillträde under våren 2019. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad vid Vänsterpartiets centrala partikansli i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda arbetet med extern och intern kommunikation för Vänsterpartiet på central nivå samt att leda och utveckla arbetet och verksamheten på Vänsterpartiets kommunikationsenhet. I arbetsuppgifterna ingår strategiskt och operativt ansvar för hela kommunikationsområdet så som kommunikationsstrategi, kvalificerat pressarbete, grafisk profil, arbete med sociala medier, tidningsproduktion m.m.

Som kommunikationschef ingår du tillsammans med övriga chefer i kansliets ledningsgrupp. Hos oss får du arbeta med människor som är engagerade i att förbättra samhället, leda och vara del i en kreativ arbetsgrupp.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

• Tidigare erfarenhet av att vara chef inom kommunikationsområdet.
  • Ett stort intresse för att leda, utveckla och organisera personal och verksamhet.
  • Relevant utbildning inom journalistik, media eller kommunikation eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • Omsorg om Vänsterpartiets organisation, profil, politik och kommunikation.
  • Känner dig hemma i såväl strategiska som operativa frågor.
  • Har god insikt i och erfarenhet av komplex kommunikation inklusive medielogik.
  • Stor förståelse för svensk partipolitik, valrörelser och stora kampanjer.
  • Förmåga att utifrån politiska budskap bidra till en tydlig, sammanhållen berättelse om Vänsterpartiet.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av följande:

• Leda utvecklingsarbete.
  • Ha personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar.
  • Sätta upp och följa gemensamma mål.
  • Arbete inom politiskt styrd eller idéburen verksamhet och/eller offentlig förvaltning.

Vi söker dig som har intresse av en befattning med stort ansvar och med stora förväntningar att ta initiativ och vara idérik, stor egen integritet och gott omdöme samt har förmågan att trivas och vara klartänkt även i stressiga situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Tillträde i maj 2019/enligt överenskommelse. Tarifflön enligt kollektivavtal med funktionsrelaterat tillägg gäller.

Vi startar rekryteringsprocessen direkt det kommer in ansökningar men sista dag att ansöka är 31 januari 2019. Skicka ansökan med e-post till [email protected]. Ange ”Ansökan kommunikationschef” i ämnesraden.

För mer information kontakta:

Sofia Johansson, kanslichef, e-post: [email protected], telefon: 0739-06 12 21

Gunnar Friberger, Handelsklubben, e-post: [email protected], telefon: 08-786 40 34

Jan Gustafsson, Akademikerföreningen, e-post: [email protected], telefon: 08-786 45 65