Vänsterpartiets partikansli söker en vikarierande administrativ sekreterare till enheten för politikutveckling och studier. Vikariatet gäller en tjänst som i första hand har ansvar för hantering och samordning av Vänsterpartiets mailsvar till allmänheten. Därtill ingår att tillhandahålla generellt administrativt stöd till enhetens arbete med studier och rapportproduktion m.m. i arbetsuppgifterna  Arbetet sker under ledning av enhetschef.

Mycket god organisatorisk och administrativ kompetens samt språklig och stilistisk förmåga efterfrågas. Det är också nödvändigt att ha beredskap att arbeta under tidspress. Datorvana är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 15 september 2018 med tillträde snarast. Tarifflön enligt kollektivavtal gäller.

Vi startar rekryteringsprocessen direkt det kommer in ansökningar men sista dag att ansöka är 19 december 2017. Skicka ansökan och CV med e-post till [email protected]. Ange ”Ansökan administrativ sekreterare” i ämnesraden.

För mer information kontakta:
Sofia Johansson, kanslichef, e-post: [email protected], telefon: 0739-06 12 21
John Hörnquist, chef för enheten för politikutveckling och studier, e-post: [email protected], 070-240 49 97
Gunnar Friberger, Handelsklubben, e-post: [email protected], telefon: 08-786 40 34
Matilda Johansson, Akademikerföreningen, e-post: [email protected], telefon: 070-612 89 76