Tillsammans kan vi göra mer

turne

Igår gick startskottet för Vänsterpartiets kampanj där vi berättar om alla de fina reformer vi har fått igenom i budgetförhandlingarna och om vad vi vill göra i kommande förhandlingar. Vi ska träffa folkrörelser över hela landet och diskutera hur vi tillsammans kan få med oss regeringen på allt det som behöver göras.

Nedskärningar och hopplöshet är inte vägen framåt. I sådana här lägen behöver vi investera för ett bättre och jämlikare samhälle. Det är dags för nästa våning i samhällsbygget.

Den 9 november, startade vår kampanjturné med besök och möten i Örebro och Umeå.

9 november, Umeå, Jonas Sjöstedt och Mia Sydow Mölleby
9 november, Örebro, Ulla Andersson och Aron Etzler
18-19 november, Uppsala, Jonas Sjöstedt och Nooshi Dadgostar
30 november, Norrköping, Ulla Andersson och Hans Linde
30 november, Östersund, Jonas Sjöstedt
7 december, Gävle, Ulla Andersson och Aron Etzler
7 december, Karlstad, Jonas Sjöstedt
14 december, Växjö, Jonas Sjöstedt och Mia Sydow Mölleby

14 januari, Malmö, Jonas Sjöstedt och Ida Legnemark
18 januari, Göteborg, Jonas Sjöstedt och Rossana Dinamarca
19 januari, Luleå, Jonas Sjöstedt och Nooshi Dadgostar
25 januari, Falun, Ulla Andersson och Ali Esbati
1 februari, Eskilstuna, Ulla Andersson och Ali Esbati

Läs mer om behovet av investeringar här…

Lär mer om de reformer som Vänsterpartiet fått igenom i budgeten här…

En kommentar till “Tillsammans kan vi göra mer”

1. Solveig Jansson

Jonas Sjöstedt, under de 43 år som jag har haft rösträtt har jag röstat på ditt parti eftersom ni är det parti som närmast tror på det jag tror på men de sista åren har det hänt något oroande inom partiet. Ni försvarar er inte för alla felaktiga slutsatser som vissa partier/människor påstår.
    Var tydlig med att tala om att Vp inte vill förbjuda alla friskolor utan bara de som inte använder vinsten till att förbättra skolans villkor.
    Protestera mot att vårt parti jämförs/jämställs som ett extremistparti.
    När det gäller Rutavdragen ska ni ta ner siffrorna till en nivå som människor förstår. De flesta städbolag tar ca 200/tim när rutavdraget är gjort så om jag får städhjälp 10 timmar i månaden kostar det mig 2000:- Det blir 24 000:-/år. Hur många ensamstående med barn och pensionärer har råd med det?
    Vp anklagas också för att riskera vår säkerhet när vi inte tillåter utökad inskränkning av vår integritet tex mer avlyssning och övervakning. Förklara att de länder som infört det inte har lyckats bättre än Sverige. Se bara vad som hände i Paris den 13/11. Vad jag egentligen vill är att mitt parti ska vara tydligare med att det är ett ”icke uteslutande parti”som tror på jämlikhet och solidaritet. Protestera när vi jämförs med Stalinismen och andra kommunistiska diktaturstater. De som läst Marx vet att han inte var för väpnad revolution. Tack för mig. Solweig i Gantofta