Snack med Sjöstedt är en talkshow med Jonas Sjöstedt (v). Showen hålls på krogen Landet i Stockholm och kan ses live på vänsterpartiet.se och på Vänsterpartiets Facebooksida.

Del 1

Gäster i premiären av ”Snack med Sjöstedt” är Bianca Kronlöf och Elin Söderquist i Gruppen som just nu spelar sin egen pjäs ” Gruppen köper sig fri!” om kapitalismen på Kulturhuset i Stockholm. Samt Kawa Zolfagary, författare och skribent, som bland annat skrivit boken ”Vita kränkta män” och grundat bloggen ”Genusfolket”.

Del 2

Den här gången gästades showen av Pia Sundhage, legendarisk fotbollstränare för damlandslaget, medieprofilen och författaren Alex Schulman och Melody Farshin, ståuppkomiker från Husby.

Del 3

Denna gång gästades Snack med Sjöstedt av Paulina de los Reyes, professor i ekonomisk historia vid Stockholms universitet, komikern Henrik Schyffert och Ida Östensson, grundare till Make Equal och en av initiativ­tagarna till Fatta.

Del 4

Denna gång gästades Snack med Sjöstedt av Linnea Claeson, handbollsspelaren som toppar årets lista över framtidens makthavare på grund av sin kamp mot näthat och sexuella trakasserier, poeten och artisten Emil Jensen samt ­Bilan Osman, samhällsdebattören och journalisten som jobbar på stiftelsen Expo.

Del 5

Denna gång gästades Snack med Sjöstedt av Suzanne Osten, film och teaterregissör, poeten Jenny ­Wrangborg och Johannes Klenell, redaktör och förläggare på Galago samt nydebuterad författare.