Snack med Sjöstedt är en talkshow med Jonas Sjöstedt (v). Showen hålls på krogen Landet i Stockholm och kan ses live på vänsterpartiet.se och på Vänsterpartiets Facebooksida.

Del 1

Gäster i premiären av ”Snack med Sjöstedt” är Bianca Kronlöf och Elin Söderquist i Gruppen som just nu spelar sin egen pjäs ” Gruppen köper sig fri!” om kapitalismen på Kulturhuset i Stockholm. Samt Kawa Zolfagary, författare och skribent, som bland annat skrivit boken ”Vita kränkta män” och grundat bloggen ”Genusfolket”.

Del 2

Den här gången gästas showen av Pia Sundhage, legendarisk fotbollstränare för damlandslaget, medieprofilen och författaren Alex Schulman och Melody Farshin, ståuppkomiker från Husby.

Del 3

Denna gång gästas Snack med Sjöstedt av Paulina de los Reyes, professor i ekonomisk historia vid Stockholms universitet, komikern Henrik Schyffert och Ida Östensson, grundare till Make Equal och en av initiativ­tagarna till Fatta.