Nu laddar vi för valrörelse och behöver förstärka vårt arbete med digital kommunikation. Vänsterpartiets centrala kansli söker dig som är van att skapa och utveckla innehåll på webbplatser och sociala medier. Du är van att jobba med WordPress, är en flink skribent och förstår svensk politik.

I jobbet ingår också att delta i allt det arbete som förekommer på kommunikationsenheten och att delta i vår pressjour. Att jobba med siktet på att vinna ett val är förstås det roligaste man kan göra men kräver också att du har en god förmåga att trivas och vara klartänkt även i stressiga situationer och gillar att jobba ihop med andra.

Du har kommunikations/journalist-/medieutbildning på högskolenivå (eller motsvarande)

Anställning är en visstidsanställning till september 2018, med tillträde snarast. Tarifflön enligt kollektivavtal gäller.

Vi startar rekryteringsprocessen direkt det kommer in ansökningar men sista dag att ansöka är 12 januari. Skicka ansökan och CV med e-post till [email protected]. Ange ”Ansökan pressekreterare” i ämnesraden.

För mer information kontakta:
Sofia Johansson, kanslichef, e-post: [email protected], telefon: 0739-06 12 21
Marie Antman, Kommunikationschef, e-post: [email protected], 070-297 85 10
Gunnar Friberger, Handelsklubben, e-post: [email protected], telefon: 08-786 40 34
Matilda Johansson, Akademikerföreningen, e-post: [email protected], telefon: 070-612 89 76